Cicaslany receptjei

Szia kedves Olvasó! Niki vagyok. A sütés-főzésnél egy dolgot szeretek jobban: amikor sikere van az ételeimnek. Amikor látom, hogy ízlik, a bókok, amiket kapok és a "mikor csinálsz megint olyat, tudod, az a múltkor olyan finom volt..." jellegű mondatok. Ezeken a sikereknek köszönhetően vettem a bátorságot, hogy megosszam a nagyvilággal, hogyan főzök én. Nehéz dolgom lesz a receptek leírásával, mivel nem használok mérleget, a hozzávalókat szemre adagolom. Ennek egyszerű oka van: nincs mérlegem. :) Nagyon fiatal a háztartásom, így még nagyon sok minden hiányzik a konyhámból, de folyamatosan gyűjtögetek és valahogy mindig áthidalom a hiányosságokat. :) Viszont legyen akármennyire felszerelt is a konyhád, a legfontosabb, hogy odafigyeléssel és szeretettel főzz! Ha szereted azt, akinek az étel készül, vagy enni fog belőle, már fél siker! Sok sikert és elégedett mosolyt kívánok mindenkinek!

Friss topikok

  • micimami: Már keresem a receptjeidet! A virslis és a cukkinis finomság elnyerte tetszésemet ismét, amit term... (2010.09.08. 14:08) Virslis croissant
  • micimami: Elolvastam! Le a kalapommal előtted! (2010.07.26. 23:33) Tonhallal töltött gombafejek
  • Cagnia (törölt): Végre én is elkészítettem! Nagyon finom lett, a kollégák, barátok, akik kaptak belőle, mind dicsér... (2010.06.29. 09:14) Epertorta

Linkblog

HTML

Vajban sült cukkini

2010.08.18. 08:00 | Cicaslany | Szólj hozzá!

 Sziasztok!

Következő ételem valójában egy köret, bár én ropogós, friss kenyérrel ettem. Még csak most körvonalazódik bennem, milyen hús mellé illene igazán. Ígérem, ahogy megvan a bevált recept, azonnal megírom!

Nagyon szeretem a cukkinit és rengeteg elkészítési módot próbáltam már, de legfinomabbnak eddig még mindig a rántott változatot tartottam. Amivel csak annyi a gond, hogy zsíros, bár én sokszor átnyomkodom papírtörlővel, mégis sok olaj marad rajta. Ennek ellenére imádom. :)
Úgy jöttem rá a következő módszerre, hogy egy egész más ételt csináltam (szuper recept kímélő diétához, rövidesen leírom), szintén vajasan, és sok hely volt még a tepsiben. És volt egy finom, zsenge cukkinim.
 

Hozzávalók:

fejenként 1 kisebb, zsenge cukkini
vaj (a hagyományos teavajat javaslom, de a margarin is megfelelő)
só, bors

Vékonyan meghámozom a cukkinit, és nagyjából másfél centi vastag karikákra vágom. A mag maradjon, szerintem nagyon finom. Alaposan megsózom és várok kb. 20 percet, hogy levet engedjen. Megszórom kevés őrölt borssal (én a frissen őrölt tarkaborsot szeretem a legjobban) és sorban belefektetem a szeleteket a tepsibe. Ne használj nagy tepsit, inkább magas falút, legjobb, ha egy jénaiba sorakoztatod őket! Mindegyik cukkiniszeletre teszek egy kiskanál vajat, és előmelegített, forró sütőbe teszem. Nem kell lefedni. A vaj elolvad és szépen összegyűlik a cukkinik alatt-között. Időnként kiveszem, megforgatom a szeleteket. Kb. fél óra sütés elég neki. Én úgy szeretem a legjobban, ha kicsit még ropogós, de már jó puha.

A finom vajat semmiképp ne hagyd kárba veszni! Tálaláskor öntsd rá a cukkinikre, vagy ami még jobb, kis szószöntőbe, és mindenki meglocsolhatja vele a sajátját.

Nemsokára kitalálom hozzá a tökéletes sültet! (Valamilyen kéregben sült szűzérmén gondolkodom...de csak olyat teszek ki, amit már megcsináltam!) 
Esetleg tippeket is szívesen fogadok! :)
De mint írtam, ropogós kenyérre feltétként is kiváló. 

Jó étvágyat!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cicaslany.blog.hu/api/trackback/id/tr192228440

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása