Cicaslany receptjei

Szia kedves Olvasó! Niki vagyok. A sütés-főzésnél egy dolgot szeretek jobban: amikor sikere van az ételeimnek. Amikor látom, hogy ízlik, a bókok, amiket kapok és a "mikor csinálsz megint olyat, tudod, az a múltkor olyan finom volt..." jellegű mondatok. Ezeken a sikereknek köszönhetően vettem a bátorságot, hogy megosszam a nagyvilággal, hogyan főzök én. Nehéz dolgom lesz a receptek leírásával, mivel nem használok mérleget, a hozzávalókat szemre adagolom. Ennek egyszerű oka van: nincs mérlegem. :) Nagyon fiatal a háztartásom, így még nagyon sok minden hiányzik a konyhámból, de folyamatosan gyűjtögetek és valahogy mindig áthidalom a hiányosságokat. :) Viszont legyen akármennyire felszerelt is a konyhád, a legfontosabb, hogy odafigyeléssel és szeretettel főzz! Ha szereted azt, akinek az étel készül, vagy enni fog belőle, már fél siker! Sok sikert és elégedett mosolyt kívánok mindenkinek!

Friss topikok

  • micimami: Már keresem a receptjeidet! A virslis és a cukkinis finomság elnyerte tetszésemet ismét, amit term... (2010.09.08. 14:08) Virslis croissant
  • micimami: Elolvastam! Le a kalapommal előtted! (2010.07.26. 23:33) Tonhallal töltött gombafejek
  • Cagnia (törölt): Végre én is elkészítettem! Nagyon finom lett, a kollégák, barátok, akik kaptak belőle, mind dicsér... (2010.06.29. 09:14) Epertorta

Linkblog

HTML

Virslis croissant

2010.08.31. 12:35 | Cicaslany | 1 komment

 Sziasztok!

A következő receptet elsősorban kisgyerekes anyukáknak ajánlom, mivel könnyen és gyorsan elkészíthető, mégis laktató és (állítólag) finom, a kis- és nagy gyerekek egyaránt szeretni fogják. Tulajdonképpen bárkinek bejön, aki szereti a virslit.
Pár napja készítettem a barátomnak, aki imádja az ilyen kajákat. Bár én nem rajongok a virsliért, de Neki ízlett. :)

Hozzávalók (4 darabhoz):

250g leveles tészta
4 db virsli
4 szelet sajt (én trappistával csináltam)
reszelt sajt a tetejére (opcionális)
ízlés szerint kechup, mustár, majonéz

Alapvetően nem szeretem a készen kapható tésztákat, de kivétel a leveles, amiből nagyon jó minőséget lehet kapni jó áron, ezért nem érdemes itthon bajlódni vele. Még Nigella is készet használ. :) Én azt szeretem legjobban, ami vékonyra van nyújtva és sütőpapírra feltekerve, de most fagyasztottat használtam.
Miután kiolvadt, vékonyra nyújtottam (sokat kell lisztezni, mert ragad), 4 egyforma részre vágtam. A virslikre rátekertem a sajtszeletet, és ügyesen becsomagoltam a tésztába, szép croissant alakja lett. Kicsit meg kell kenni vízzel azokon a részeken, ahol összeragasztjuk.
Ne nagyon lógjon ki a virsli, mert megéghet, és a sajt se jó, ha szétfolyik.
Amikor kész, sütőpapírral bélelt tepsire sorakoztattam őket, tetejüket megkentem pici vízzel és kb. 10 perc alatt megsütöttem. Akkor van kész, ha szép piros (de nem égett) a teteje. 
Frissen, melegen a legfinomabb. Tökéletes vacsorára, vagy hétvégi nagy reggelikre, de aki szereti hidegen, tízórainak vagy uzsonnának is magával viheti.
Igény szerint lehet rá még forrón reszelt sajtot szórni, kechuppal, mustárral, majonézzel locsolgatni.

Jó étvágyat!

Extra tipp: Előételnek, sörkorcsolyának vagy egyszerű nasinak is kiváló lehet, ha falatnyiakat csinálsz, koktélvirslivel. Bár ez utóbbi már munkaigényes, de jópofa és finom.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cicaslany.blog.hu/api/trackback/id/tr982261361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

micimami 2010.09.08. 14:08:14

Már keresem a receptjeidet! A virslis és a cukkinis finomság elnyerte tetszésemet ismét, amit természetesen megcsináltam.
Nem vagyok fiatal már , de ami jó az jó !!!!
Címkék: virsli croissant gyors vacsora leveles tészta hot dog egyszerű ételek virslis croissant házi hot dog
süti beállítások módosítása