Cicaslany receptjei

Szia kedves Olvasó! Niki vagyok. A sütés-főzésnél egy dolgot szeretek jobban: amikor sikere van az ételeimnek. Amikor látom, hogy ízlik, a bókok, amiket kapok és a "mikor csinálsz megint olyat, tudod, az a múltkor olyan finom volt..." jellegű mondatok. Ezeken a sikereknek köszönhetően vettem a bátorságot, hogy megosszam a nagyvilággal, hogyan főzök én. Nehéz dolgom lesz a receptek leírásával, mivel nem használok mérleget, a hozzávalókat szemre adagolom. Ennek egyszerű oka van: nincs mérlegem. :) Nagyon fiatal a háztartásom, így még nagyon sok minden hiányzik a konyhámból, de folyamatosan gyűjtögetek és valahogy mindig áthidalom a hiányosságokat. :) Viszont legyen akármennyire felszerelt is a konyhád, a legfontosabb, hogy odafigyeléssel és szeretettel főzz! Ha szereted azt, akinek az étel készül, vagy enni fog belőle, már fél siker! Sok sikert és elégedett mosolyt kívánok mindenkinek!

Friss topikok

  • micimami: Már keresem a receptjeidet! A virslis és a cukkinis finomság elnyerte tetszésemet ismét, amit term... (2010.09.08. 14:08) Virslis croissant
  • micimami: Elolvastam! Le a kalapommal előtted! (2010.07.26. 23:33) Tonhallal töltött gombafejek
  • Cagnia (törölt): Végre én is elkészítettem! Nagyon finom lett, a kollégák, barátok, akik kaptak belőle, mind dicsér... (2010.06.29. 09:14) Epertorta

Linkblog

HTML

Szupernagyim húsos palacsintája

2010.07.20. 22:05 | Cicaslany | Szólj hozzá!

Kislány koromban sok időt töltöttem a nagyszüleimnél, és volt egy kedvenc ételem, amit a Mami készített. Mindig volt előre gyártva a fagyasztóban, és én rendszeresen azt kértem vacsorára. Már több, mint 10 éve nem ettem ilyet, így a napokban felhívtam a Nagyikámat, és elárulta, hogyan készül. Tegnap végre én is elkészítettem, nagy sikere volt. :)
Ez tulajdonképpen hortobágyi palacsinta, kirántva, szósz nélkül.
Kicsit macerás, de amikor van időd, érdemes elkészíteni. Akár többet is, a fagyasztóban sokáig eláll, és pillanatok alatt varázsolhatsz isteni vacsorát belőle. És persze előnye a készen kapható, fagyasztott termékekkel szemben, hogy tudod, mi van benne. :)

 

Hozzávalók (6 darabhoz):

a töltelékhez:
30 dkg darált hús
1 nagy fej vöröshagyma
1 kk fokhagyma granulátum vagy 2 gerezd apróra vágott friss fokhagyma
1 ek Delikát vagy Vegeta
1 kk őrölt bors
1 kis tejföl
1 ek étkezési keményítő (vagy liszt)
3 ek étolaj
1 kk szárított petrezselyemzöld
1 kk morzsolt zellerlevél
1 csipet szárított lestyán (elhagyható, de finomabb vele)
őrölt pirospaprika
ízlés szerint chili, ha csípősen szeretitek
 

A palacsintához:
4 tojás, liszt, tej, 1 csipet só
szénsavas víz

a panírozáshoz:
2 tojás, liszt, zsemlemorzsa, delikát (én szoktam a tojásba tenni)

 

A töltelék tulajdonképpen egy pörkölt, darálthúsból.
A hagymát megtisztítom, apróra vágom és az olajon üvegesre pirítom. Rászóróm a delikátot, borsot, fokhagymát és kis vízzel felöntöm. Ha már olyan puha, hogy könnyű szétkenni a kanállal, beleteszem a pirospaprikát, és a darált húst. Ha kell, öntök még rá pici vizet. Beleteszem a többi fűszert. Én kóstolgatni szoktam közben, és ha kell, még fűszerezem. Kb. 10 percig hagyon főni, közben időnként megkavarom.
A tejfölt alaposan kikeverem a keményítővel, picit sózom és folytonos keverés mellett a pörköltbe kanalazom, ügyelve, hogy csomómentes legyen.
Ezt már csak össze kell forralni, és ha kész, félreteszem hűlni.
Csak (majdnem) teljesen hidegen érdemes a palacsintákba tölteni.

A hagyományosnál kicsit vastagabb palacsintákat sütök. A tészta is lehet sűrűbb, mint az édesnél szoktuk, akkor nem fog elszakadni.

A tölteléket képzeletben 6 részre osztom, és a még meleg palacsinta közepére, hosszúkás alakban teszek egy adagot. A két kisebb szélt behajtom, majd ráhajtom az egyik nagyobbat, és nem túl szorosan feltekerem úgy, hogy egy dagi téglalap alakú palacsintát kapjak. Szorosan egymás mellé helyezem őket, lefóliázom és pár órára hűtőbe teszem. Ettől a palacsinta a beállított alakban fog lehűlni, és elég merev lesz, így könnyen panírozható, nem esik szét közben.
Én előző este készítettem el a palacsintákat, és másnap délután paníroztam be, majd sütöttem ki. 
Sütés előtt lisztbe, tojásba, majd zsemlemorzsába forgatom, és forró olajban mindkét oldalát aranybarnára sütöm. 
Óvatosan kell megfordítani és kivenni, mert ha megszúrod, kifolyhat a töltelék!

Rizzsel tálalom.

Jó étvágyat!

Ha le akarod fagyasztani, nem kell nagyon megsütni, elég halványra. Fagyasztott állapotban, forró olajban felmelegítve épp olyan finom, mint a friss. 
Azzal a különbséggel, hogy Te csináltad. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cicaslany.blog.hu/api/trackback/id/tr992164714

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: vacsora palacsinta hortobágyi palacsinta sós palacsinta magyaros ételek húsos palacsinta
süti beállítások módosítása