Cicaslany receptjei

Szia kedves Olvasó! Niki vagyok. A sütés-főzésnél egy dolgot szeretek jobban: amikor sikere van az ételeimnek. Amikor látom, hogy ízlik, a bókok, amiket kapok és a "mikor csinálsz megint olyat, tudod, az a múltkor olyan finom volt..." jellegű mondatok. Ezeken a sikereknek köszönhetően vettem a bátorságot, hogy megosszam a nagyvilággal, hogyan főzök én. Nehéz dolgom lesz a receptek leírásával, mivel nem használok mérleget, a hozzávalókat szemre adagolom. Ennek egyszerű oka van: nincs mérlegem. :) Nagyon fiatal a háztartásom, így még nagyon sok minden hiányzik a konyhámból, de folyamatosan gyűjtögetek és valahogy mindig áthidalom a hiányosságokat. :) Viszont legyen akármennyire felszerelt is a konyhád, a legfontosabb, hogy odafigyeléssel és szeretettel főzz! Ha szereted azt, akinek az étel készül, vagy enni fog belőle, már fél siker! Sok sikert és elégedett mosolyt kívánok mindenkinek!

Friss topikok

  • micimami: Már keresem a receptjeidet! A virslis és a cukkinis finomság elnyerte tetszésemet ismét, amit term... (2010.09.08. 14:08) Virslis croissant
  • micimami: Elolvastam! Le a kalapommal előtted! (2010.07.26. 23:33) Tonhallal töltött gombafejek
  • Cagnia (törölt): Végre én is elkészítettem! Nagyon finom lett, a kollégák, barátok, akik kaptak belőle, mind dicsér... (2010.06.29. 09:14) Epertorta

Linkblog

HTML

Epertorta

2010.04.26. 16:53 | Cicaslany | 3 komment

Az első bejegyzés szóljon Krisztának!
Íme a legutóbbi nagysikerű sütim receptje.

Hozzávalók: (egy 20x28 cm oldalú, 5 centi magas tepsihez elegendőek)
-a piskótához: 3 tojás, 3 ek. liszt, kb. késhegynyi sütőpor (elhagyható, de jobb, ha van benne)
-a krémhez: 6 dl jól lehűtött habtejszín, egy 4,5 dl-es epres krémjoghurt, 1 tasak vaníliacukor, 3 tasak Dr. Oetker Zselatin Fix, 40 dkg friss vagy gyorsfagyasztott eper (a konzerv nem jó!), ízlés szerint cukor (én kb. 4 evőkanálnyit tettem bele), fél citrom reszelt héja (elhagyható), 1 kk. rumaroma (elhagyható)
díszítés: néhány kocka étcsoki és pár szem eper (vagy bármi más, ami tetszik)

A tojásokból, a 3 ek. cukorból és a lisztből picike sütőporral hagyományos piskótát sütök. (Legközelebb kakaósat fogok, az még finomabb az eperhez.) A fent említett tepsiben csináltam, sütőpapíron. A kész piskótát egy tálcára borítottam, a sütőpapírt óvatosan leszedtem és félreteszem hűlni.

A krémhez kell egy nagy(!) tál, amibe beleöntöm a habtejszínt és géppel kemény habbá verem (figyelj, ne túl sokáig, mert vaj lesz belőle!), közben hozzáadom a cukrot, a vaniliás cukrot és 2 tasak zselatin fixet. Egy másik tálban összekeverem a joghurtot a harmadik zselatin fixxel, majd lassan, kézi habverővel folyamatosan kevergetve beleöntöm a tejszínhabba. (Óvatosan keverem a tejszínhabot, nehogy összeessen!) Meglocsolom pici rumaromával, megszórom a reszelt citromhéjjal és alaposan összekeverem. (Közben nyugodtan kóstold meg párszor, és ha úgy gondolod, valami hiányzik, turbózd fel!) Ha kész, hűtőbe teszem legalább fél órára.

Az eper egy részét összeturmixolva bele lehet keverni a krémbe, mielőtt a hűtőbe teszem, de nekem jobban ízlik, ha nagy darabokban van benne. 3-4 darabkára összevágom az eperszemeket, de később kerül a krémbe.

A tepsit, amiben a piskóta sült, kibélelem folpackkal, de a fólia jócskán lógjon tól a szélén, hogy majd vissza tudjam hajtani a sütire. Ha a krém már kezd szilárdulni, kiveszem a hűtőből. Beleöntöm a kibélelt tepsibe, elsimítom és egyenletesen belenyomkodom az eperdarabkákat. Majd ráteszem a piskótát, vigyázva, nehogy eltörjön. Betakarom a folpackkal beteszem a hűtőbe. Legalább 3-4 óra kell neki, de még jobb egy egész éjszaka.
Ha megszilárdult, lehajtogatom a fóliát, ráteszek egy tálcát és óvatosan kiborítom. Leveszem a fóliát és teszés szerint díszítem eperdarabokkal, olvasztott csokival.

Jó étvágyat!


 


Ami a torta alakját illeti, szabadon variálható. Ha kerek tortát szeretnél, süss kerek lapot, és majd a tortaformátba önsd a krémet. A lényeg hogy pont akkora piskótád legyen, mint amekkora a krém hűtéséhez használt edény.
 

A bejegyzés trackback címe:

https://cicaslany.blog.hu/api/trackback/id/tr1001953146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dözsoá 2010.04.26. 21:44:46

Nekem nagyon nagyon ízlett! ;)

micimami 2010.05.03. 13:25:47

Még több receptet, mert finom ez a tanyasi csirkemell, burgonyával !

Cagnia (törölt) 2010.06.29. 09:14:09

Végre én is elkészítettem! Nagyon finom lett, a kollégák, barátok, akik kaptak belőle, mind dicsérték.
Címkék: gyümölcs kaja főzés torta recept eper sütemény sütés desszert finomság epertorta egyszerű ételek torta recept epres sütemény
süti beállítások módosítása